Modtagning og behandling af alarmer
Eksempel på hvordan alarmlisten
kan se ud
|
Opkald fra enhver station der kan identiferes i
PS4CenterMAX kan ses i alarmlisten. Hvad der videre skal ske med indløbne
alarmer afhænger af hvilken prioritet alarmen har og af hvilken tid
på døgnet og hvilken dag i ugen alarmen kommer. Alarmer kan
efter valg sendes videre som SMS beskeder, som e-mail eller som OPS opkald.
Desuden kan alarmer kvitteres fra enhver telefon ved opkald til voice-modem
på PS4CenterMAX. Alarmer kan videresendes til så mange
modtagere der måtte ønskes.
Hvilke timer og hvilke dage der skal sendes Kritiske alarmer til
hvem, indstilles under alarmprofiler. Her vises hvordan Kritiske alarmer
skal behandles. Der kan oprettes så mange alarmprofiler og alarmenheder,
som man har lyst til
Opsætning af afsendelsesplanen for mandag, tirsdag, onsdag og torsdag
i alarmprofilen der ses herover. I en afsendelsesplan kan der benyttes maksimalt
4 alarmenheder. Når der alarmeres kaldes de efter tur indtil alarmen
er kvitteret eller indtil alle alarmenhederne er kaldt
For hver enkelt station skal der foretages en alarmindstilling. Her bestemmes
hvilke alarmer, der skal videresendes og hvilken alarmprofil, som skal anvendes.
I dette tilfælde er der to alarmprofiler til rådighed: Normale
alarmer og Kritiske alarmer. Desuden vælges om alarmen skal
videresendes når den opstår eller forsvinder eller begge dele.