Under normale forhold vil PS4 fremstå med NORMAL DISPLAY, hvilket vil vil sige, at NIVEAU vises på øverste linie, og TID og DATO eller en af de analoge kanaler vises på den nederste linie.
Hvis PS4 har forbindelse med en PC eller andet kommunikations udstyr vises dette ved "SR" på øverste linie yderst til højre.
NEDERSTE LINIE.
I NORMAL DISPLAY kan man vælge om TID og DATO eller ANALOG KANAL 2, 3, 4, 5, 6, 7, eller 8 skal vises på den nederste linie.
Dette vælges ved hjælp af "pil"-tasterne. Man bladrer op i listen med "op-pil"-tasten og ned i listen med "ned-pil"-tasten.
Øverst i listen ligger TID og DATO, dernæst følger
ANALOG KANAL 2, 3, 4, 5, 6, 7, og nederst ANALOG KANAL 8.
SR |
1. Teksten på den enkelte tast forklarer funktionen.
2. Betjeningen er 100% menu-styret, hvilket betyder, at man altid kan se på displayet, hvad PS4 forventer af input fra operatøren.
3. Man kan altid fortryde en påbegyndt parameter-ændring eller programmering ved hjælp af et eller flere tryk på "RETUR"-tasten.
Et nyt tal-input fra det NUMERISKE TASTATUR, træder i kraft ved tryk på "ENTER"-tasten eller når det forventede antal cifre (vist med understregninger i display'et) er indtastet. Et tryk på "RETUR"-tasten bevarer den aktuelle parameter uændret.
4. SIMULERET DRIFT samt TVANGS-DRIFT er ikke mulig, med mindre PS4 er taget ud af drift ( "STOP"-tasten ).
5. Der er gjort udstrakt brug af "pil"-tasterne, som kan benyttes ved justering af diverse parametere, disse kan også indtastes numerisk
Ved samlige STATUS-ÆNDRINGER anvendes, valgfrit, en af "pil"-tasterne til at ændre status.DRIFT, idriftsættelse af PS4.
For at aktivere/deaktivere skylleprogrammet trykkes der på SKYLLE PROG. tasten. Vi vises status på displayet, og kan ændres med en "pil"-tast. Vedr. SKYLLE-tiden, henvises der til PS4 SYSTEMSETUP manual.
Der kan yderligere programmeres et separat stop-niveau for Dybdepumpning.
Dette gøres ved at trykke på "START-STOP NIVEAU" tasten 2
gange efter hinanden, se iøvrigt Menu Diagram for Start-Stop Niveau.
For yderlige informationer ang. Dybdepumpning henvises der til PS4 System
Setup Manual.
For alle START- og STOP NIVEAUER og Dybdepumpning, kan der indlægges
tidsforsinkelser. Programmering af disse er en under-menu af Start-Stop
Niveau-menuen, beskrivelsen forsætter umiddelbart herefter.
Programmering af tidsforsinkelser for Start-Stop niveauer.
I PS4 er der indlagt tidsforsinkelser for alle Start-Stop Niveauer. Dette betyder at der vil gå en TID (tidsforsinkelsen) , hvor niveauet skal være henholdsvis større end Start-niveauet eller mindre end Stop-niveauet, før Niveau-udgangen bliver aktiveret eller deaktiveret. (Denne mekanisme kaldes nogle steder for FILTRERING). Dette er indført for at sikre, at det Niveau der måles er det korrekte, og for at hindre uønsket Start/Stop af pumperne hidrørende fra elektrisk støj eller uroligt vandspejl.
Programmeringen af disse tidsforsinkelser foregår på følgende
måde:
Tidsforsinkelsen er i hele sek. Minimum tidsforsinkelse er på ca. 1 sek. , selv om der indtastes og vises 0000 på displayet. Maximum tidsforsinkelse er 9999 sek. Svarende til ca. time. Tidsforsinkelsen er ved levering af PS4 programmeret til 5 sek. for samtlige niveauer.
Der kan, som for Start- og Stop Niveauerne ændres i denne værdi med både "pil"-tasterne eller med det numeriske tastatur.
1. Manuel simulering
2. Sweep simulering.
Manuel Simulering.
Vælges der "1" fra simulering menuen, er der mulighed for ved hjælp af "pil"- tasterne, at forøge/reducerer det simulerede niveau. Det aktuelle niveau der var målt med Niveausensoren umiddelbart før simu- leret drift fremstår på displayet og med "op-pil"-tasten, kan dette niveau forøges og med "ned-pil"-tasten reduceres. Ved konstant tryk på en af "pil"-tasterne, vil den efter kort tid begynde at repetere. Den step-størrelse, niveauet ændres med, kan programmeres ved at trykke på "SYSTEM SETUP"-tasten efter valg af manuel simulering. Øverste linie på displayet vil vise den step-størrelse, PS4 for øjeblikket er programmeret med. På nederste linie kan man nu indtaste en ny værdi, hvis dette ønskes, efterfulgt af tryk på "ENTER"-tasten, ellers tastes "RETUR".
Sweep Simulering
Sweep simulering bør ikke vælges, fordi den er meget lidt anvendelig i praktiske installationer, denne funktion anvendes til test ved fremstilling af PS4. Sweep simulerings menuen er dog illustreret i menu diagram for simuleret drift.
Bemærk: | Ind- og udkobling af pumpeudgangene vil ske med den tidsforsinkelse der er indprogrammeret under "SYSTEM SETUP" afsnit "PUMPESTYRING". Der henvises til PS4 SYSTEM SETUP MANUAL. |
Bemærk: | Tasten har ikke denne funktion, hvis RESET PULS STATUS under "SYSTEM SETUP" afsnit "PUMPESTYRING" ikke er gjort aktiv. Der henvises til PS4 SYSTEM SETUP MANUAL. |
Dersom en alarm detekteres, registreres denne med tidspunkt for opståen.Hvis PS4 er i drift vil DRIFT-lampen blinke hurtigt, som indikation af at der er - eller har været - en eller flere alarmer.
Aktive Alarmer
Ved tryk på "ALARM TILST."-tasten vil en eventuel AKTIV ALARM (alarm der er tilstede her og nu), fremstå på display med den indlagte tekst for alarmen på øverste display linie og den aktuelle tid på den nederste display linie. Med "ned-pil"-tasten kan der bladres gennem de aktive alarmer, indtil displayet viser INGEN AKT. ALARMER. Hvis der ingen aktuelle alarmer er tilstede når der tastes "ALARM TILST." vil der på displayets øverste linie være udskrevet "INGEN AKT. ALARMER" og på den nederste linie være udskrevet " GEMTE ALARMER".
For alarmer, som er programmeret med HOLD-funktion, sker der en resetning når disse vises på displayet.
Gemte alarmer
Aktive alarmer, der ikke længere er tilstede, bliver til GEMTE ALARMER, og det vedbliver de, indtil gemte alarmer er vist på displayet.
Som sagt vil der, når alle aktive alarmer er set eller der ingen aktive alarmer er, på displayets øverste line være udskrevet INGEN AKT. ALARMER og på den nederste linie GEMTE ALARMER. Ved tryk på "ned-pil"-tasten vil PS4 starte visning af gemte alarmer med angivelse af tidspunkt for deres opståen. Først opstået alarm vises først.med "ned-pil"-tasten bladres der gennem samtlige gemte alarmer. Når en gemt alarm er vist kvitteres den automatisk. På det tidspunkt, hvor alle gemte alarmer er vist, vil der på displayet fremstå følgende tekst: ALARM BUFFER TOM på øverste line og GAMLE ALARMER på nederste linie. Samtidigt ophører DRIFT-lampen med at blinke hurtigt, som tegn på at at samtlige alarmer er set, og hermed kvitteret. Man kan naturligvis til enhver tid afbryde udlæsningen af alarmer med "RETUR"-tasten.
Gamle alarmer
Gamle alarmer er gemte alarmer der er kviteret. og fremgangsmåden for at se disse er som ved gemte alarmer. PS4's alarm buffer er på ialt 32 alarmer , som både aktive, gemte og gamle alarmer deles om, så derfor må gamle alarmer vige pladsen for aktive og gemte alarmer, hvis det er nødvendigt.
Menu Diagram for Alarm Tilstand.
Menu Diagram for stil dato- tid